Retour

RETOUREN

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €8.50 per pakket (raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder). Verder hanteren wij onze eigen algemene voorwaarden.

Zo gaat u te werk als u een bestelling wilt terugsturen:

  1. U informeert ons vooraf zodra u een bestelling retour wilt sturen. U stuurt een email naar: retour@juwelier-vanhooff.nl
  2. U verpakt uw bestelling met alle geleverde toebehoren, onbeschadigd en ongedragen in de originele verpakking.
  3. U stuurt uw bestelling aangetekend (en eventueel verzekerd) retour (kosten vanaf € 8,50).
  4. Bestellingen met een waarde van meer dan € 500,- dient u verzekerd terug te sturen.
  5. U ontvangt een ontvangstbevestiging van ons zodra wij uw bestelling ontvangen hebben.
  6. U ontvangt het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour gestuurde bestelling, op uw rekening.
  7. Heeft u gebruik gemaakt van een artikel uit de “sale” en heeft u betaald met Payin3, dan kunt u uw product helaas NIET retourneren.

Retourneren bestelling

Wij adviseren u om uw bestelling te verzenden via de diensten van PostNL of de Pakketpost. In beide gevallen aangetekend zodat het pakket te allen tijden te traceren is met een Track & Trace-nummer. Artikelen met een waarde hoger van € 500,- kunt u zelfs beter verzekerd versturen. Pakketten die u niet aangetekend heeft verstuurd, zijn niet te traceren. U kunt zich dan nergens op beroepen.

Pakketten die via PostNL worden teruggestuurd, worden doorgaans binnen 24 uur afgeleverd op dinsdag tot en met zaterdag. Wij behandelen zendingen die binnenkomen via PostNL op volgorde van binnenkomst.

Zodra we uw retourzending in behandeling nemen ontvangt u direct een e-mail van ons. U ontvangt dan ook informatie over de (eventuele) terugbetaling die wij uitvoeren.

Kosten voor het retourneren

Juwelier Van Hooff brengt geen kosten in rekening voor het verwerken van een retourzending. U betaalt uitsluitend de verzendkosten van de retourzending.

Beschadigd aangekomen?

Als een product beschadigd aankomt, of verkeerd geleverd is, neem dan even contact [hyperlink: retour@juwelier-vanhooff.nl] met ons op.

Vanzelfsprekend hoeft u in dat geval geen verzendkosten te betalen.

Terugbetaling

Zodra uw retourzending binnenkomt, wordt deze door ons gecontroleerd op volledigheid. Producten worden onderzocht op eventuele beschadigingen. Als uw retourzending compleet is en de artikelen zijn netjes en onbeschadigd, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons teruggestort.

Terugbetalingen worden uitgevoerd via de door u gebruikte betaalmethode. Als u betaald heeft met bijvoorbeeld iDeal, dan storten wij het volledige aankoopbedrag terug op de bankrekening waarmee u de iDeal-betaling heeft verricht. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode is de terugbetaling binnen enkele werkdagen weer zichtbaar voor u. Alleen gespreide betalingen via Payin3, kunnen soms wat langer duren om terug te betalen.